Cap de Formentor

Vi hyrde bil för tre dagar och den första dagen hade vi planerat in att åka till Porto Cristo men det blev en extempore färd upp till Cap de Formentor också.
Vägen till Cap de Formentor är en enda smal slingrig väg. Jag tycker att det var helt hemskt att åka upp dit. Jag var så rädd att jag inte kunde tala, och jag kunde verkligen inte öppna något fönster och fota på vägen. Barnen på bakbänken talade om hur det skulle vara om bilen skulle falla ner och jag bara: ”Nu är alla TYSTA!”
Väl framme var det ju såklart fina vyer som väntade.


På tillbaka vägen stannade vi vid Formentor stranden en kort stund eftersom vi funderat på att göra en båtutfärd dit. Vi får fundera på det ännu.

Kommentera

