Gamla stan i Alcudia

Härom kvällen tappade jag min iPhone i stengolvet och skärmen gick i tusen bitar. Snabbt googlade jag ställen här i Alcudia som fixar mobilskärmar, men hittade inget!

Följande morgon joggade jag till närmaste turistinfon, som ännu var stängd så fortsatte därför till hamnen. Där var infon lika stängd som på föregående ställe. Men när jag stannade för att köpa dricka så berättade flickan bakom disken att det borde finnas ett ställe i gamla stan som fixar!

Åkte alltså till Gamla stan, och visst, en mycket sympatisk man på Servimobil fixade nytt glas åt mig på 45 minuter! Stället ligger på avinguda des Princep d’Espanya nära Turistinfon.

Lite tapas till lunch, och promenad i gamla stan blev det såklart också.


Tidigare år har vi besökt gamla stan under marknaden som är på söndagar och tisdagar, men det var ganska skönt att gå omkring då det var mindre människor.

Kommentera

