Dag 1 i New York

Förra onsdagen tog vi flyget mot New York. Vi startade från Helsingfors vid kl.14 och var framme lokal tid ungefär kl.16.


När vi var framme hoppade vi på en taxi till vårt hotell som låg vid hörnet av 5te avenyn och 31st. Vrålhungriga som vi var nappade vi på första som kom emot: Burrito på Chipotley. Så gott!


Vi tog en snabb runda kring de närmaste gatorna, och begav oss sedan till en rooftop bar lagom för solnedgång. Rooftoppen var uppvärmd och hade röda robes som man fick ta på sig om det blev för kyligt. Det fanns flera uppvärmda iglon av plast där man kunde söka skydd för vinden. Kul!





Eftersom jag varit vaken nästan ett helt dygn vid det här laget fick jag verkligen kämpa för att hålla mig vaken. Vi gick ännu en runda på stan innan jag var tvungen att ge upp och gå och lägga mig. Hann kolla lite på Macys flowershow bl.a.


Fortsättning följer genast när jetlaggen lagt sig lite.

2 reaktioner på ”Dag 1 i New York

Kommentera

